Vårbestyr

Måste verkligen fixa en ny kavaj inför våren. Nu har jag en grå Pikeur i yllestretch. 

Tycker jättemycket om den men den har helt enkelt sett sina bästa dagar. Ylle tål ju inte riktigt vattentvätt tillsammans med värme. Och nu har den ett antal gånger råkat ut för tävlingar i ösregn. Effekten då blir att den torkar på vilket gör att yllet drar ihop sig på ett superkonstigt sätt. Kemtvätten har försökt sträcka och stryka ut den men den ser helt krinklad ut på nära håll och armarna har blivit för korta. Tror jag hittat den jag vill ha istället. Verkar smidig, funktionell och är ursnygg; Pikeur Ghia

Men smakar det så kostar det- nästan 4.500, urgh! Det har jag inte råd med. Men eftersom jag bara tävlar på jobbets hästar så köper Pelle den säkert om jag ber honom. Men det känns som väldigt mycket pengar för en kavaj! Men visst är den snygg?!

Mina tävlingsbyxor är Pikeur Meredith och hjälmen en Charles Owen. Skulle vilja ha en Pikeur GPA tone-in-tone i grått men där går gränsen, för dyr!
 
Hade en blå GPA av en äldre modell, superskön och snygg. Men den blev stulen på hopptävling efter bara några veckor så nu får det vara nog med extravaganta hjälmar. 

Planerar lite vilka tävlingar som kommer bli de första i år. Alldeles för få tävlingar med bra framridning. Det känns extra viktigt med unghästarna att det inte blir för trångt och att underlaget är ok. Vilken blir er första tävling för året?

/M

Kommentarer
Postat av: Anna

Om hästen blir frisk (dras med en förkylning för tillfället) och vi kommer igång efter både frivillig och ofrivillig vintervila så blir första start för året i Kungsbacka i mitten på mars.

2009-01-19 @ 14:37:52
URL: http://lanciosmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0