Två veckor med full rulle

Igår reste Viktor, Pelle och Lotte mot Norge och Arctic Equestrian Games. På vägen är det landslagsträning i Borås. Viktor och Sydney har tränat ett pass för Peter idag och det hade gått bra. Sydney hade fått en släng av istadighet mitt i passet, lite konstigt, brukar inte hända. Men jag skulle tro att det kanske stod något brunstigt sto i uppstallningen, Sydney kan bli lite hingstig då. Men han tjafsar aldrig när det gäller hinder. Jag red honom på torsdagen och allt kändes bra då och han såg superfin ut när jag tränade Viktor några dagar innan de åkte. Min älskling Macke hade gått bra, han är alltid lite bättre borta, då sträcker han på sig och tar i lite extra för att visa vem som är störst, bäst och vackrast. Det sved lite i hjärtat när lastbilen rullade ut från stallplanen. Även om jag vet att man måste släppa det förflutna för att gå framåt mot sina mål så är det inte helt lätt alla gånger. Så många år som man inte lämnade Macke och de andra tävlingshästarnas sida. Jag älskar livet som tävlingsskötare, det är hårt men så kul! Jag är aldrig så nervös när jag själv går in på banan som när man skickar in sin sköthäst och ryttare. Då rusar pulsen och man håller i täcket så knogarna vitnar! 

Att Pelle ska vara borta i två veckor skapar ju dock lite vakans på ryttarfronten hemma. Jag hinner egentligen bara med dressyrhästarna nu när det är plugg också men hoppar in och rider Maxwell och Edison tills Pelle kommer hem. Så det kommer bli mycket nu! Hoppas vi inte får allt för tunga uppgifter i skolan direkt från start. Idag körde jag igenom dem alla fem. Maxwell har börjat släppa stödet lite mycket så det kommer bli många övergångar och halvhalter framöver. Edison behöver jobba på att spåra, han tränger före med bogen i hörnpasseringar och volter, kommer inte riktigt ut till yttertygeln. Men det ska vi jobba på. Dior var jättefin och gjorde fyra rena byten på hjälpen, två åt varje håll:) Kanske klara redan till Enköping....men vi får se, tänker inte pressa honom utan tar det som det kommer. 

Vad sägs om att köra ett tips varje dag? Låter det som en bra idé? Börjar med det imorgon- glömde nämligen kameran i stallet- smart. Kommer tipsa om mina favorit stigbyglar!

Vill ni se stallet där jag jobbar och har jobbat i vad är det- 12 år tror jag nu, så kan ni kika på vår www.melinhorses.com

Väl mött så hörs vi imorgon!
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0