Gah, denna morgontrötthet!

Det fanns många år då man var tvungen att varje morgon vara på plats och fodra kl 7. Tack och lov att det inte är mitt jobb längre! På tävling, jo visst, då är det helt ok men hemma är man ju så vansinnigt morgon trött. Blir nog för lite sömn helt enkelt. 

Men nu ska jag strax åka till stallet och sätta igång att rida. Vilken evighetsmaskin det är va? Borsta, klä på, rida, klä av och putsa- och börja om nästa dag igen! Men det ger ju resultat och att känna utvecklingen i hästarna är så roligt! 

Lite kyligt ute. Tänk på, alla ni som är i stallet hela dagen, att skydda er mot kylan. Bylta på er ordentligt, för ridningen tycker jag det är bäst med flera lager så man kan skala av när man sitter till häst. Och tvätta inte ansiktet på morgonen, låt det behålla sitt skydd. Använd heller inte smink eller hudkrämer med för mycket vatten i, hellre lite feta på vintern.

Mina älsklingschaps är på lagning, längtar till jag får tillbaka dem. De ska få ny dragkedja och lappas lite igen. Ulrika på Skara hästsport började skratta när hon hörde att jag fortfarande använder dem, de har fått lagas några gånger nu- men jag älskar dem! Märket heter Dornier och de är helt fantastiskt sköna, som vanliga stövelskaft sr de ut. Jag vet att det är inte något som en dressyrmänniska ska ha. Dressyrtanter ska rida i gestapostövlar som jag kallas dem. Men jag hatar det! Så jäkla stelt- jag menar, vem vill rida precisionsridning med gipsade anklar? Inte jag. På tävling har jag hoppstövlar och funderar seriöst på ett par Tretorn. Men nu har jag inte råd så det får vänta.

Hoppas ni har en toppensöndag! Ett tips är att få tag på en Ridsport och läsa. Många intressanta saker, bland annat om doping och en kommentar av Johan Iversen. Han skriver oerhört bra, borde bli skribent! Hans blogg från Flyinge var hur kul som helst! Nu kan man också hitta startlistor till bruksproven på nätet. Många intressanta! Önskar man hann ner men får kolla på nätet istället! Vilka är ni mest sugna att se?

Ha det bra så berättar jag hur hästarna gick ikväll!
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0