Föredrag

På söndag ska jag alltså hålla föredrag om unghästutbildning. Hur ska jag hinna få ihop allt den har veckan? Mäste sätta mig någon sen kväll/natt och pilla ihop en presentation, det blir mycket trevligare för publiken då. Dessutom känns det som att någon som läser sista året i grafisk design bör ha en stilren och informativ presentation. Tror jag ska göra den i InDesign och köra med pdf:er- minst risk för strul. Men det måste göras! Kan visa lite av inhållet här när jag är klar:)

Skönt att helgen är över, jag blir så himla allergisk av att mocka i timmar och väga upp hö. Kroppen får kämpa så man blir väldigt trött. Är liksom precis på gränsen att få någon jäkla sjuka också, människor omkring mig har ju haft både influensa och kräksjuka men jag verkar ha fastnat i limbo. Lite feber och ont överallt, blä!

Idag försvann Jack föresten! Jag höll på och mocka och såg efter var han var lite då och då. Han rymmer aldrig men jag vill hålla koll ändå för vi har en 30 väg precis bredvid stallet. Men plötsligt var han alltså borta. Ok, tänkte jag, nu har han råkat låsa in sig någonstans igen. Kollade överallt- ingen Jack. Men då har han sprungit upp i Pelles trädgård då. Ropade och gav honom en stund för att hinna springa ner. Ingen hund. Näha, men då har han väl rymt för första gången i sitt liv då. Ropade som en galning utanför stallet för skulle han höra mig skulle han komma, men nej. Ringde hem till pappa, för det var det ända jag kunde tänka mig, att han bestämt sig för att springa hem till dem. Är typ 6 km så det var ju möjligt. Så pappa skulle hålla utkik. Några hästägare som bor åt det hållet skulle hem och lovade titta efter honom. Var tvungen att börja ta in hästarna. När jag bara hade två kvar kom pappa som letat en extra sväng längst vägen, min bror letade hemma. Så kommer det en bil
- "Saknar ni en hund?"
 -"JA!" 
- "Vi har honom i hundburen därbak."
Lilla Jack var hemma igen! Och hör nu vad som hänt, helt sjukt! Jo, några människor med en löptik hade promenerat förbi gården och deras hund hade fått hälsa på Jack, löptiken alltså! Självklart hade Jack blivit väldigt intresserad och följt med dem. Och de hade fortsatt gå, hem till Lindö! Väl där hade de helt enkelt gått in i huset och stängt ute Jack. Som tur var körde några underbara människor förbi, såg att Jack sprang omkring utanför grinden och knackade på och frågade om det var deras hund. När de förstod vad som hänt blev de aningen upprörda, de hade jakthundar själva och var väl mer djurmänniskor. De körde tillbaka Jack till Marby. Tusen tack! Nu ligger han här och sover, min lilla griseknoe. Skönt att han är välbehållen!

Allt detta gjorde ju att jag kom försent till clinicen men det hade jag redan sagt, hästarna går in och äter lunch klockan två när det började. Men jag såg en del, var väl ok, inget nytt direkt. Men hälsade på lite bekanta och visade intresse i alla fall. Det tycker jag man ska göra om man kan. Lotta ska provdöma lite på bruksprovet, första söndagen. Mamma ska åka med är bestämt sedan tidigare. Jag funderar starkt på att åka med, de ska ju bara stanna till söndag kväll så det borde ju hinnas med! Kan jag passa på att träffa Ullis, min kompis som pluggar ekonomi i Lund. Vore jättenice!

Imorgon är det skola, börjar med föreläsning i digital bildproduktion. Måste leta upp panodil, mår så pass crappy att jag inte tror jag kan somna annars. Ha det gott!

/M

Kommentarer
Postat av: josse

Du skriver väldigt bra! :)

2009-01-26 @ 16:17:51
URL: http://josefineryden.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack så jättemycket!

2009-01-26 @ 17:20:03
URL: http://hestliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0