Don´t try this at home

Jessica Kürten är vild men så skicklig! Svängen och anridningen till sista hindret...vilken känsla, rutin och mod för att fixa det.  Vilken fin omhoppning det blev! Jag säger bara- Oki Doki, vilken häst. Lite besviken när min idol Marcus Ehning rev med Sandro Boy, men men, man kan inte alltid nolla. Åtta i världscup hoppning med influensa då! Shit, vad bra gjort av Roffe. Synd, synd att läget blev så illa till en oxer av alla hinder i omhoppningen. Men Quintero hoppade fint.

Mina små djur gick fint idag. Det var inte så kallt på termometern men en otäck vind ute så jag känner mig helt frusen nu. Blir till att värma upp sig i duschen sen. Dior fick jobba lite till byten idag. Han har en tendens att bli lite bromsig när han inser att ett byte är på gång så det gäller att hålla honom framme. Idag red jag snett igenom på kort fyrkantspår i ett rätt friskt tempo. Han har så lätt för sig och behöver inte prepareras så mycket för att sätta bytet. Jag tycker det funkar bäst för mig att inte krångla till det på honom i bytesträningen. Jag tar av sporrarna, annars får han för mycket bakben, sedan får han bara galoppera på och byta på rakt spår en bit innan långsidan. Jag berömmer direkt när han byter men gör ingen jätteaffär av det. Sedan får han pusta lite och äta en sockerbit. Verkar inte bli något problem med den biten för honom.

Så till tipsen:) 
Stigbyglarna jag lovade att tipsa om kommer från Equipe. Man får suveränt grepp i dem! Dessutom åker de inte ner om man longerar med sadel på och stigbyglarna uppdragna och man kan även släppa dem när man rider utan att det stör varesig dig eller hästen. Suveräna! Equipes olja är också min favoritolja.



Vill man ha resultat på tävlingar måste man ha ordning på träningen måste man ha ordning i stallet! Självklart ska all utrustning vara putsad och i ordning varje dag när man åker hem från stallet.  Wettextrasan är ett suveränt hjälpmedel!

..och ja, han är vad han heter:)
men jag fryser annars, ok?;)
som snällt väntar

Dags för varm dusch! Hoppas ni alla har det bra!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0