Det är mycket nu

Känner ni ibland också dåligt samvete för att man inte orkar mer, kan ta vara på alla timmar? Jag är nu hemma, har hjälpt Viktor att rätta hans läxa via mail och tagit en kopp te. Skulle nu behöva göra plugg och fortsätta med föredraget till helgen. Men jag vill sova! Gick upp sju imorse och har kört full rulle till nu. Egentligen borde man väl tycka att man förtjänar att sova. Men jag vill hinna allt och göra det bra. Och sådant man skjuter upp måste ju ändå göras, och då får man ju ännu mer jobb senare. Imorgon har jag möte kl 09.00, då ska vi börja ta tag på allvar i vår examensutställning. Sedan föreläsning 10-12, "sopgruppen" 13-15 (vi har kundmöte torsdag morgon), föreläsning 15-17, sedan ut till stallet och rida fyra hästar och sedan måste jag verkligen fortsätta på kvällen med antingen uppgiften i tngd 16 eller unghästföredraget. Under dagen ska jag också hämta ut mer allergimedicin och mina lagade shortchaps- det får bli på lunchen. Jag har ett roligt liv, jag vet. Och jag väljer själv att ta på mig så mycket. Men ibland vill man bara sova lite.

Pållarna gick bra och Edison börjar lita på handen och ge ett lugnt, lagom stöd. Han spårar bättre, väntar i en balanserad trav och verkar gladare i jobbet. Vi hade en kelstund när jag tränsade av, han stod med huvudet i min famn och gosade. Då är man lycklig även om man är trött:)

Hoppas ni sover gott!
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0